Grecja

piątek, 16 grudnia 2016

Moje ulubione hotele. (cz. I.) Hotel Morawa w Starej Morawie.

Zawsze kawałek dachu nad głową, wygodne łóżko i talerz strawy to coś, o czym warto pomyśleć przed każdym wyjazdem; bez tego ani rusz. Wybory są różne - raz udane, a innym razem mniej. Szukanie hotelu czy pensjonatu w Internecie jest fajne, bo to szybka sprawa, ale czasami to po prostu jest jednak – mimo wszystko - totolotek. Bywa, że to co czytamy to jedno, a to co jest w rzeczywistości to zupełnie coś innego. Nie zawsze tak jest, ale zdarza się, no i wtedy mamy prawdziwy kłopot, pojawia się rozczarowanie. Początek wymarzonych wakacji zaczyna się od kwachów. No, źle, po prostu źle i tyle. To zgrzyt na własne życzenie, a przecież mogło być inaczej. Też kilka razy się przejechałem na tym i dlatego dmucham coraz częściej na zimne. Zwykły tekst w ofercie, dla mnie nic nie znaczy - nie kupuję tego. Opieram się jedynie na wiarygodności i zaufaniu do konkretnych ludzi. Przyjaciele i znajomi oraz blogerzy, których czytam, lubię i nabrałem do nich zaufania - to moje źródło wiedzy na ten temat. Sam też staram się podpowiadać i sugerować: gdzie jest fajnie, a gdzie kiepsko. Czasami nawet zdarzają mi się podziękowania i to jest miłe. Tym razem postanowiłem, że o marnych hotelach nawet nie wspomnę. Te dobre zapewne bronią się same, ale my czasem nawet nie wiemy - tak na dobra sprawę - gdzie one są. Pomyślałem więc, że jeżeli na mojej drodze spotkam taki hotel, hostel lub pensjonat to po prostu o tym opowiem.

Hotel Morawa w Starej Morawie.
O tym hotelu wspomniał mi kiedyś Jurek - przyjaciel - który błąka się cały czas po Bałkanach, albo dla odmiany od czasu do czasu po polskich górach. Jeszcze nigdy nie zawiodłem się na jego rekomendacjach i dlatego 10 listopada wskoczyliśmy z Elą w auto i pognaliśmy na 4 dni do Starej Morawy.





Położenie - doskonałe.
Stara Morawa to niewielka wioska, około dwa kilometry na południe od Stronia Śląskiego przy drodze prowadzącej do Bolesławowa i dalej do Starego Mesta w Czechach. To urocze miejsce pomiędzy Górami Złotymi, Bialskimi i Masywem Śnieżnika. Wioska leży w dolinie rzeki Morawki i znajduje się na dwóch kierunkach turystycznych szlaków: do Jaskini Niedźwiedziej i podziemnej trasy turystycznej w starej kopalni uranu w Kletnie oraz do stacji narciarskiej w Kamienicy i drogi do Czech przez Przełęcz Płaszczyzna. Oznaczone piesze szlaki przechodzą tutaj grzbietem górskim od strony zachodniej oraz w pobliżu wioski Bolesławów. Są tu także dwie fajne trasy rowerowe: łatwa rekreacyjna (14 kilometrów) i ( 25 kilometrowa) dla ambitnych średniaków. Blisko stąd do Siennej i na stoki Czarnej Góry; prawdziwy raj dla narciarzy.


Obsługa: młodzi, profesjonalni, mili, uprzejmi i uczynni ludzie.
Pokój: przestronny, czysty, zadbany, ciepły, łazienka, telewizor i wygodne łóżko.
Wyżywienie: śniadania (8.00 - 9.30) i obiadokolacje (16.00 - 19.00) dla nas to bardzo dobre godziny - stół szwedzki, menu bogate i urozmaicone, posiłki smaczne do wyboru i koloru.





Ponadto: rewelacyjny basen, dostępny bez ograniczeń - masaże i bicze wodne. Sauny - fińska i parowa, jacuzzi. Po całym dniu w górach - doskonały relaks, rewelacja.





Pogoda uśmiechnęła się do nas, tak jakby była w pakiecie. Cudowny bielutki śnieg i czyste, ostre słońce od samego rana. Dlatego najpierw ruszyliśmy na pieszą wędrówkę po okolicy: hotel Morawa - stary wapiennik, Kletno, Jaskinia Niedźwiedzia, Śnieżnik i powrót. Natomiast kolejnego dnia – nieco dalej - samochodem: hotel Morawa, Stronie Śląskie, Sienna (Puchaczówka), Bystrzyca Kłodzka, Długopole Zdrój, Międzygórze (wodospad Wilczki) i powrót do Starej Morawy. Do Lądka Zdroju jest stąd tylko dziewięć kilometrów - pogoda znowu się do nas uśmiechnęła - i to był kolejny udany dzień. Rzadko wracam w te same miejsca, ale hotel w Starej Morawie tak mi przypadł do gustu, że chyba zrobię kiedyś wyjątek i zajrzę tu ponownie. Polecam.




6 komentarzy:

  1. o dobrze, że polecasz takie miejsce, może nam sie uda tam zagladnąć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcąc pierwszy raz w życiu odwiedzić południową Polskę i szukając w tamtym miejscu noclegu natrafiłem na reklamę hotelu Morawa i od razu przypadła mi do gustu. Hotel jest naprawdę ładny, obsługa jest miła, a sama okolica przepiękna. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super dobrze wiedzieć gdzie są dobre i sprawdzone hotele, ja od siebie mogę polecić dobry hotel we Wrocławiu https://www.batogospot.pl/

    OdpowiedzUsuń